ساخت سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان توسط رولز رویس
شرکت رولز رویس قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ از سریع‌‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان با سرعت بیش از ۴۸۰کیلومتر بر ساعت پرده‌‌برداری

تاریخ انتشار : 1399/1/20/ نمایش : 653 / نظرات : 0

رولز رویس قصد دارد در یک همکاری مشترک اقدام به ساخت یک هواپیمای تماماً الکتریکی کند که گفته می‌‌شود سرعتی بالغ بر ۴۸۰کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. در صورت موفقیت این پروژه، رکورد قبلی حداکثر سرعت هواپیماهای الکتریکی زیمنس (۳۳۸کیلومتر بر ساعت) در سال ۲۰۱۷ شکسته خواهد شد. این هواپیما که قرار است در سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی شود، هیچ‌‌گونه آلودگی زیست‌محیطی دربر نخواهد شد. ساخت این هواپیما نیز به‌‌عنوان بخشی از پروژه‌‌ی تسریع برقی سازی پرواز (ACCEL) این شرکت محسوب می‌‌شود که به باور برخی کارشناسان می‌‌توان آن را نسل سوم ناوگان صنعت هوانوردی جهان قلمداد کرد.
فرودگاه گلاسترشایر در خارج از شهر چلتنهام انگلستان، فرودگاهی کوچک است که مهندسین، طراحان، و متخصصان داده‌‌ی‌ شرکت رولز رویس به‌‌همراه YASA (شرکت تولیدکننده‌ی موتورهای الکتریکی و تجهیزات کنترلی) و الکتروفلایت (یک شرکت هواپیمایی تازه‌تاسیس) تلاش دارند با همکاری یکدیگر نسل جدیدی از هواپیماهای ملخی تک‌‌نفره‌ی تماماً الکتریکی را تولید کنند.
قابل‌ذکر است دولت بریتانیا در سرمایه‌‌گذاری اولیه‌‌ی پروژه‌‌ی ACCEL مشارکت داشته؛ پروژه‌‌ای که در آن با بهره‌‌گیری از تجارب صنعت اتومبیل‌های فرمول E، تلاش برای ساخت اولین هواپیمای برقی با سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شده است. امید می‌‌رود این پروژه روزی بتواند رکورد قبلی سرعت پرواز هواپیماهای ملخی را که در اختیار هواپیمای Supermarine S.6B است، بشکند؛ این هواپیما که خود از موتور رولز رویس سری R بهره می‌‌برد، توانسته بود در سال ۱۹۳۱ به رکورد سرعت ۵۵۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر